3 uker som kan bli fatale + Forteller om rettssaken igår, den største hittil…

God morgen !

Ja foreløpig så er det en god morgen faktisk haha

Som vanlig fikk jeg ikke sove da jeg la meg ca 23 igår, lå lenge og vrei meg. Var trøtt, men fortsatt umulig å sove. Nå har også varmen sakte men sikkert kommet hit til Tyrkia, og det gjør det ikke lettere å sove det heller. Men varmen som er nå, kan ikke sammenlignes med den som KOMMER. Så er vel snart bare å skru på aircondition, tenker jeg. Jeg sovnet vel rundt 06 i dag morges tror jeg, hvertfall så var det soste klokkeslett jeg kan huske å se…. Våknet flere ganger etter det, før jeg stod opp nå kl 11.30…

Øyne kan fortelle mye…

Planener for de neste 3 ukene, har jeg ikke. Ikke det at jeg kan planlegge noe, for jeg klarer jo ikke holde meg til en plan uansett fordi jeg ikke vet hvordan formen min er da jeg våkner. Men allikevel kunne jeg jo hatt tanker om hva jeg KUNNE gjort hvertfall de neste ukene. Men det slapp jeg, da vi er inne i en 3-ukers periode med portforbud her.

I fjor hadde vi full portforbud, der vi absolutt ikke kunne gå utafor våres hus. Men i år, kan vil mellom klokken 10 og 17, gå til nærmeste butikk å handle det nødvendigste. Og vi kan gå på Apotek og til lege, men om vi skal til lege må vi vise sms-bevis på at vi har lege-avtale om vi blir stoppet. Ellers om vi blir stoppet, og ikke har noe bevis ei heller forhåndsavtalt time…..kan vi faktisk risikere å bli deportert fra landet, for brudd på Korona-reglene. Og DET risikerer ikke jeg hvertfall !! Jeg har time til psykologen neste fredag, og det har jeg fått sms på fra sykhuset. 

Men med min angst, skal det ikke bli lett for meg å kun sitte inne i 3 hele uker… Ikke at jeg er mye ute ellers heller, men blir helt noe annet å absolutt ikke ha mulighet til å gå ut, det blir for meg en panikk-situasjon på en måte. Akkurat som om jeg føler meg «fengslet», og det at jeg ikke kan dra på besøk ei heller få besøk….det trigger angsten veldig, at jeg skal være helt alene hjemme. Eneste muligheten for å se andre mennesker, blir via FaceTime. Så håper mine gode venner ringer meg masse. 

Denne innestengte situasjon, kan gjøre min angst mye værre….og faktisk ratt ende med innleggelse. Fordi når jeg blir «overlatt» til meg selv som dette, har de vonde tankene mye mer tid på seg til å ta form inni hode mitt. Jeg har mer tid til å få katastrofe-tanker, og det kan ende ille. Men jeg håper jo og tror at det skal gå bra….

Jeg vil lage endel mat, blandt annet hjemmebakt brød som jeg elsker. Så jeg kommer til å dele mine oppskrifter og bilder med dere, på hva jeg lager hver dag. Håper dere vil finne det interessant. Og vil også selvfølgelig dele hver dag på hvordan jeg føler det og hvordan jeg har det, under dette portforbudet.

Rettsaken i igår…

Igår var det rettsak nummer 3 for min sak. Dere kan lese om det grusomme som skjedde meg HER. Saken er i 5 deler, som dere kan lese på min blogg.

Det har vært 2 rettshøringer her på Tinghuset i Marmaris, men igår var det kriminal-rettsak som var inne i selveste Mu?la. Jeg slapp å være med igår, pga min mentale helse ikke tåler det. Dette har blitt bevist i dokumenter, så domstolen godtok det selvfølgelig. Men min advokat her, møtte opp. Har ikke fått hel rapport ennå, så er ikke mye jeg dessverre kan si ennå. Men så fort jeg går den, deler jeg selvfølgelig med dere det også. Men det jeg KAN si som jeg foreløpig vet, er at gjerningsmannen fortsatt er fengslet. Og det er for meg egentlig nok å vite, det gir meg god følelse fordi det betyr at de virkelig tror på både meg og vitner. Og ikke minst, jeg er trygg på å ikke møte på han her i Marmaris. Ellers så fikk jeg vite at rettssaken gikk bra…. Men dessverre var ikke denne den siste, så ny rettsak i juni igjen. Blir liksom aldri ferdig, og kan legge dette bak meg. Hele tiden så må jeg tenke på neste og neste rettsak… Og med DET, så kommer også det jeg kaller for paranoia-tanker. Blandet ned katastrofe-tanker, er ikke dette bra i det hele tatt !! Det gjør meg mer psykisk syk, 

Jeg vil skrive et eget innlegg om paranoia-tanker, så dere forstår mer hva jeg tenker ig hvordan det oppleves. Jeg har ingen paranoia-diagnose da, så det er sagt. Dette er noe jeg selv kaller det bare….

Ha en fin dag, ta vare på de rundt deg.

——————————————

Send meg gjerne en mail : [email protected]

Ønsket du å bli varslet når jeg poster innlegg, «lik» gjerne Facebook-siden min HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg