1.desember – glede eller sorg ?

Hei igjen !

Da ble det jammen meg innlegg nummer 2 i dag, ikke verst til å være meg. Men kjenner lysten for å skrive er så stor nå, føler jeg har mye inni meg som må ut….og hva er vel bedre for meg da enn å skrive “av” meg litt av det jeg tenker på.

1.desember betyr jo at vi er inne i julemåneden, noe som igjen betyr at julen nærmer seg igjen. Uansett om jeg skulle ønske julen ikke kom, så kommer den uansett…..

Hele mitt liv har vært fylt av kjærlighet, året rundt selvfølgelig. Men da julen kom, var kjærligheten så virkelig at man kunne føle både den og en utrolig glede inni seg. Julen var noe jeg gledet meg til gjennom hele året, den kom liksom ikke fort nok. For ikke snakke om førjulstiden, husker det som om det var i går….alle forberedelsene vi gjorde, alle stedene vi dro før jul. Vi var en stor familie, som var mye sammen i dagene før jul i julemåneden desember. Men dessverre etter hvert gikk både min bestemor(mommo) og min bestefar(pappa) bort, og da var det kun meg og min kjære mamma og min kjære sønn igjen. Jeg har jo aldri hatt noen far i mitt liv,derfor har jeg heller ikke noe farsfamilie i mitt liv heller. Men vi hadde det fortsatt utrolig koselig sammen i desember. Vi 3 dro på julemarkeder, dro på shopping……eller var kun hjemme hos hverandre og koste oss med julekaker, godis og annet som hører julen til. Dessverre fikk jeg kun oppleve hva ekte kjærlighet var i 45 år, for min kjære klippe i livet…..min mamma døde 9.desember 2013. Fra den dagen ble livet forandret for godt, aldri noen sinne mer skulle jeg få føle den ekte kjærligheten som min mamma hver eneste dag gav meg…..

Jeg har jo som skrevet før, en utrolig herlig sønn på snart 21 år. Og livet måtte jo gå videre da mamma gikk bort selvfølgelig, så jul har det blitt allikevel…..og vi to har kost oss hvert eneste år med julen. Derfor stopper ikke julen opp, for vi to må jo selvfølgelig gjøre det beste utav det. Vi har skapt nye minner sammen, og vi kan fortsatt hvert eneste år tenke tilbake på julen med glede og kjærlighet. Mamma/mormor er dessverre ikke med oss fysisk, men vi vet at hun alltid følger med oss fra himmelen……den fine engelen som hun er <3 

Så……hva er julen for meg egentlig ? Jo den er en glede, fordi jeg er så heldig at jeg er mamma til verdens fineste sønn. Men julen er også en sorg for meg, for alle tanker og følelser blir så utrolig sterke i denne høytiden. Og jeg føler meg også utrolig ensom i denne tiden, da jeg ser både på sosiale medier og overalt hvor heldige folk er som har en stor familie de kan dele denne fine tiden med. Men det er bare å gjøre det beste utav det…… Hva betyr julen for deg, glede eller sorg ?

Meg og min kjære mamma kun 36 timer før hun døde <3 

 

Ønsker du å sende meg en mail, kan du sende den til : [email protected]

Ønsker du å få varsel hver gang jeg poster et innlegg, kan du følge meg på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg