Beklager at jeg har løyet til dere…

 Hei !!

Nå er det to dager siden jeg postet innlegg, og da lovet jeg dere noe…

Jeg lovet at jeg skulle sende LIVE på min Facebook-side HER, da jeg hadde stor plan om å gå på tur med en expat-gruppe her i Marmaris. 

For meg er ærlighet i livet viktig, og løgn godtar jeg aldri. I denne bloggen kan dere se at jeg er et ærlig menneske, utifra hva mine innlegg inneholder. Jeg deler omtrent alt ned dere, selvfølgelig er også mye privat som jeg holder for meg selv. Men med mine ærlige innlegg, mener jeg at jeg deler masse fra mine hverdager som til tider er alt annet enn «fryd og gammen» eller «perfekt». Hadde jeg vært en uærlig person, hadde jeg kun hatt glamorøse innlegg hvor negativitet aldri ble skrevet. Men hvorfor lyve å skrive at mitt liv inneholder kun gode dager når sannheten er helt motsatt, det finner ikke jeg noen som helt grunn til å gjøre.

Jeg syns det er utrolig viktig å holde det man lover, hater når andre lover meg noe for så å bryte det de lovet meg. Da føler jeg at de ikke er ærlige, jeg føler de er løgnere rett og slett. Derfor passer jeg meg for å love ting jeg ikke er 100% sikker på at jeg kan holde. og med mine diagnoser, så følger det med at dagene mine ikke kan forutses. Altså for å forklare det bedre, så mener jeg at jeg kan ikke planlegge noe rett og slett. Fordi jeg vet ikke om det er gjennomførbart… 

Jeg er ikke som andre, og kan avtale at om to dager så møtes vi klokken 09 og drar og handler. Det går bare ikke for meg dessverre. For om to dager klokken 09, kan jeg være alt annet enn klar for å gå ut å handle. Jeg vet aldri hvordan morgendagen blir, langt mindre hvordan dagen min om to eller fire dager er. Sånn er mitt liv, og sånn må jeg bare innfinne meg med å leve med. Uansett om det ikke er slik jeg ønsker å leve….

Tilbake til overskriften….

Jeg klarte dessverre ikke å holde det jeg lovet dere, å sende LIVE fra min gåtur for to dager siden. Så i mine øyne har jeg løyet til dere, for det er slik jeg ser det for både meg selv og andre. At om et løfte blir brutt, så har vi løyet rett og slett. Uansett om JEG faktisk har en god grunn for at jeg ikke gikk LIVE på min Facebook-side. Jeg skrev ikke til dere og sa fra heller, at jeg ikke kom til å gå LIVE. 

Grunnen til at jeg brøyt løftet til dere, er fordi jeg møtte ikke opp til gåturen min…. Så jeg brøyt ikke løftet mitt kun til dere følgere om at det skulle bli en LIVE-sending, men jeg brøyt også løftet til gruppen jeg lovet å gå på tur med. 

Jeg var så giret den dagen jeg skrev til dere å sa jeg hadde plan om å gå tur med LIVE-sending. Jeg følte meg så glad og «høyt oppe», gledet meg veldig til å gå tur i god temperatur og ikke minst få sol på kroppen og i beste fall få en fin farge både i ansiktet og på andre deler av kroppen under gåturen. Og gledet meg til å vise dere utrolig flott natur vi har her i Tyrkia. Men dessverre så ble det ikke noe av. 

Da jeg la meg kvelden før, satte jeg på alarmen og pakket sekken og la frem klærne jeg skulle bruke. Humøret var på topp, gira til tusen. Gjennom natten hadde jeg mareritt igjen, og våknet hver eneste time. Og jo mer tiden gikk, jo mer nedstemt ble jeg. Ikke fikk jeg ordentlig søvn, og tankene begynte å ta en dum form atter en gang. Jeg begynte å tenke på at jeg ratt kom til å få angstanfall midt inni skogen på fjellet, hva skulle jeg da gjøre. Mine katastrofe-tanker kom til syne igjen med full aktivitet i hodet mitt. I utgangspunktet skulle jeg Jo tenke på denne turen med glede, ikke med panikk. Tiden gikk og klokken ble mer og mer, men søvnen uteble. Jeg fant da ut at jeg ikke kom til å gå på tur, fordi jeg var så redd for å få angstanfall sammen med gå-gruppen….jeg turte ikke ta tjangsen, så IGJEN måtte jeg bryte løfte pga helsa mi tar over mitt liv fullstendig. Og følelsen jeg alltid da sitter igjen med, er at jeg er rett og slett udugelig til det meste. En vond følelse jeg ikke kan beskrive med ord… 

Jeg avslutter nå, med å si BEKLAGER for at jeg «løy» til dere og lovet dere LIVE-sending fra turen…. 

—————————————

Send gjerne mail : [email protected]

Ønsker dere å få varsel når jeg poster et innlegg, følg gjerne Facebook-siden min HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg