Dagens sunne middag

Gått helt tom for ideer til middager, så send meg gjerne forslag på mail….

Etter denne stillesittende vinteren, har jeg lagt på meg endel kilo. Og meg med høyt blodtrykk (pga stress innvendig), så er det absolutt ikke bra. Inaktivitet og overflødige kilo er det værste som er for oss med høyt blodtrykk. 

Og kjedsomhet hjelper jo heller ikke akkurat på å spise sundt, jeg blir til å lage mye mer mat….og ikke minst usunn mat. Så dette skal det nå bli slutt på ! Så fort portforbudet er ferdig, kommer jeg til å svømme masse hvertfall. Gå lange turer også, om jeg orker i denne varmen da. Det får vi se….

Min middag idag…

Idag bestilte jeg denne hvite dippen, som ble levert på døra mi. Navnet er «Haydari», som skrives med en annen «i». Men om jeg skriver det på bloggen, så blir det kun vises som et spørsmålstegn (?). Gudene vet hvorfor, for nå får jeg ikke skrevet tyrkiske ord til dere som de egentlig er. Men men…

Ved siden av, har jeg noe som kalles «Sigara boregi«(skrives annerledes). Det er yufka-deig ytterst og fetaost med krydder og urter inni. Også kyllingklubber da. Salaten besto av : 

  • Agurk
  • Tomat
  • Paprika
  • Mais

Smakelig måltid, og også rimelig sunn. Til drikke, er det vann. Drikker forresten ca 6 liter med vann hver dag, sluttet helt med brus. Hender jeg tar et glass sukkerfri Cola innimellom da. Og også boks med Iskaffe, for det elsker jeg….

——————————————-

Send gjerne mail: [email protected]

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg, «lik» Facebook-siden min HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg