Et sårt og ærlig innlegg + «EMDR», den nye tilleggsbehandlingen jeg må begynne med her i Tyrkia…

For å være ærlig, så vet jeg ikke mye om denne behandlingen ennå. Fikk først vite om den i dag, at de sa at jeg var en pasient som absolutt trenger å prøve den ut.

Nå er denne terapien jeg har her på sykhuset, helt frivillig. Det er jeg som ba om behandling, da jeg føler meg såpass psykisk syk. Jeg klarer ikke å behandle meg selv, det er ikke nok. Det må profesjonell helsepersonell til for å behandle meg, det går ikke over av seg selv. Dessuten er det heller ikke sikkert jeg vil noen gang bli frisk igjen heller, men har jo håp om å få såpass med «verktøy» så jeg i hvertfall kan klare å begrense mine angstanfall. 

Men som sagt, all behandling er frivillig og jeg betaler hver krone selv. Derfor sier de alltid hva de ønsker jeg skal gjøre, hva jeg ønsker å prøve ut av forskjellige behandlinger. Så er det opp til meg om jeg er villig til å fortsette eller ei. 

«EMDR», eller Eye Movement Desensitization and Reprocessing som det heter. Det er gjort mange forskjellige studier på dette området, rundt om i verden….også i Norge faktisk. Og det har vist seg at i veldig mange tilfeller så virker behandlingen godt, og også at virkningen er vedvarende. Så det høres jo veldig livende ut syns jeg. Så jeg vil absolutt prøve denne type behandling. Skal selvfølgelig også fortsette med den type behandling jeg har hatt ig fortsatt har, i tillegg. 

«EMDR»-behandling, kan hjelpe til å minske på følelsen og minnene jeg har etter traume. Den kan også hjelpe meg med å forandre på måten jeg tenker om meg selv, få meg til å forstå at ingenting av det som hendte meg den natten var MIN feil. Jeg skal ikke ha skyldfølelse for noe et annet menneske har påført meg av psykiske skader. Noen av tankene jeg har om meg selv at jeg er….

  • Skitten
  • Flau
  • Sint
  • Aggressive
  • Dum
  • Jeg betyr ingenting
  • Mistenksom
  • Stygg
  • Lav selvfølelse
  • Føler meg halv….
Jeg føler meg kun som et halvt menneske, etter det som skjedde….

Alle disse følelsene sliter jeg med hver eneste dag etter det som hendte meg, og det tærer så veldig på meg.

Dessverre kan jeg ikke fortelle mer før jeg har startet med denne behandlingen, først da vet jeg mer selv hva det går ut på.

————————————-

HUSK «GIVEAWAY», gå inn å delta HER. Det er ikke mange som deltar, så du har stor tjangs på å vinne.

————————————

Send gjerne mail: [email protected]

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg eller sender LIVE, «Lik» Facebook-siden min HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg