En slitsom dag er gudskjelov endelig over…

Hei dere !!

Ja idag var første dagen i »frihet», etter 3 uker med portforbud. Eller frihet kan man ikke kalle det før den dagen man er tilbake til normalen igjen, men litt frihet har vi nå fått tilbake.

Portforbudet er nå fra kl 21- kl 05 i ukedagene, og fult portforbud fra fredager kl 21 til og med mandag kl 05. Restauranter og barer er stengt, kun «take away» fra kl 10 til kl 20 og bestilling hjem fra kl 20 til midnatt. Supermarkeder og små-kiosker er oppe fra kl 10 til kl 20. Ny info kommer som skal gjelde fra 1.juni, og da åpner restauranter og barer hvertfall. Men det bryr ikke jeg meg så mye om, da jeg er sjelden på det uansett. Viktigst for meg, er at jeg har mulighet til å gå ut å gå turer når jeg vil….

Hadde store planer om å svømme idag, men det fikk jeg ikke tid til da det var mye som skulle ordnes på forskjellige kontorer. Det var så varmt, så jeg holdt på å smelte bort. Glad jeg hadde scootern min å kjøre rundt på, da det var mye frem og tilbake, og også lange avstander. Det hjalp godt i stekende sol…

Hamsi…

Til middag i dag hadde jeg «Hamsi», eller ansjos som vi i Norge kaller det. Kjempegodt å sprøsteke i olje. Tilbehøret ble salat med masse hvitløksaus og brød, utrolig godt og mettende…

Imorgen kommer det masse bilder, da jeg ikke har så mye å gjøre. Skal parkere scooteren, og gå langs stranden tenkte jeg. Og sette meg ned et sted å spise medbrakt «matpakke», i og med ingen restauranter er åpne. Men koselig å sitte på en sten og se utover havet, avslappende og terapi. 

———————————————

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg, «lik» Facebook-siden HER

Send meg gjerne en mail: [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg