Jeg er misunnelig + Oppskrift (lav på karbo)

Hei !!

Er en del bloggere jeg følger, og enkelte av de har jeg fulgt i mange mange år…..helt siden de startet opp sin blogg faktisk. Syns det er både interessant, og spennende å følge de. Da jeg ser utviklingen til enkelte, må jeg bare ta av meg hatten. For de jeg sikter til har utviklet seg enormt iløpet av årene de har blogget. Og jeg unner de virkelig alt de får til, og ikke minst alt de opplever. 

Eneste jeg er misunnelig på, og da mener jeg skikkelig misunnelig hahaha. Det er på de fine bildene de tar, de er så klare og så “levende”. Men selvfølgelig blir de det da man har ordentlig kamera å ta de med. Jeg bruker kun min telefon, og den er ikke av de nyeste modellene heller. Min drøm er å få meg et skikkelig kamera, så jeg kan ta skikkelig klare bilder. Men det får bli med drømmen enn så lenge, da min økonomi ikke tillater et dyrt kamera dessverre 🙁  Men så tenker jeg at det viktigste med bloggen min, er at jeg kan levere et bra innhold, uavhengig av om bildene er perfekte eller ei……

————————————————————————-

Tenkte å dele en oppskrift med dere, som er fra Thailand faktisk. Ikke kun Tyrkia som har kapret mitt hjerte, det har også Thailand gjort. Har vært i Thailand utallige ganger, og elsker landet og menneskene der. Og for ikke å nevne maten, herremin dere den er såååååå god. Får vann i munnen bare ved tanken. Jeg liker veldig godt sterk mat, og det får man der. I dag vil jeg dele med dere en thailandsk suppe, som jeg har laget selv fra bunn av. Håper dere liker den.

OPPSKRIFT

3 stk. kyllingfilet (eller kjøtt)

1 rød chili

10 stk fedd hvitløk (kan tas mindre etter ønske)

1 dl. vann

2 bokser lett kokosmelk

Litt sitrongress

Litt limeblader

Litt basilikum

1 paprika

1 boks fersk champion

1 boks currypaste rød

4 gullrøtter 

Skjær kyllingen i tynne skiver. Finhakk chili og hvitløk, skjær paprika i skiver og del soppen i 4. Stek hvitløk og chili i olje, Ha i kyllingen og stek den noen minutter. Ha over vann og currypaste. Tilsett kokosmel, limeblader, basilikum og sitrongress. Legg så i grønnsakene og småkok til ferdig.

Velbekomme

 

Ønsker du å sende meg mail, send til : [email protected]

Ønsker du å få varsel hver gang jeg poster innlegg, kan du følge meg på Facebook HER

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg