Köfte ( tyrkiske kjøttboller)

 

Hello babes !!

Tenkte jeg skulle sette inn noen oppskrifter til dere i dag, så jeg starter da med köfte. Köfte er tyrkiske kjøttboller, og ligner på våres kjøttkaker. Men tyrkiske kjøttboller har mye mer smak i seg enn kjøttkaker, så da jeg har det spesielle krydderet så foretrekker jeg å lage köfte isteden.

Krydderet jeg bruker, er dette. Dette har jeg kjøpt med meg fra Tyrkia. Men jeg vet at de selger det på en del utenlandske butikker her i Norge også. Det er bare å spørre…. Jeg har selv sett de her i Norge på den tyrkiske butikken ved navn “Keiser”.

OPPSKRIFT 

1/2 kg. kjøttdeig

Köfte-krydder

1 1/2 dl vann

Ha kjøttdeigen i en bolle, tilsett vannet og krydderet. Rør dette sammen godt så det blir blandet. Ha stekesmør i pannen, la det bli varmt. Form små boller og ha de i pannen, stekes først på svak varme på alle sidene. På slutten av steketiden, skrur du opp varmen litt mer så de blir godt stekt.

TIPS TIL TILBEHØR

Sammen med dette kan du ha pommes frites og oppskåret løk, det er det vi får i Tyrkia da vi blir servert dette. Men hva du velger å ha ved siden av, er het opp til deg.

Afiyet olsun

 

Ønsker du å sende meg en mail, kan du sende til : [email protected]

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg