Litt Jul + Oppskrift

I måneden før jul, higer jeg så mye etter julemat. Så i dag tenkte jeg at medisterkaker hadde vært godt. Min sønn liker normalt ikke det, men da han fikk smake disse likte han de faktisk. Disse er grove, ikke som de vanlige lyse myke.

OPPSKRIFT GROVE MEDISTERKAKER

Litt stekesmør 

500 gr. medisterdeig

500 gr. kjøttdeig

3 ss potetmel

2 stk. egg

2 dl. fløte

Bland alt sammen og elt det litt i kjøkkenmaskinen, til det blir en fin konsistens. Lag passe store boller og stek de på litt svak varme først så de blir gjennomstekt.

Som tilbehør hadde jeg poteter, tyttebærsyltetøy, surkål og hjemmelaget brun saus.

Velbekomme !

Ønsker du å sende meg en mail, kan du sende til : [email protected]

Ønsker du å få varsel hver gang jeg poster innlegg, kan du følge meg på Facebook HER

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg