Om du elsker iskaffe like mye som meg, så får du et godt tips her…

Hei og god dag !

Ja idag er dagen rimelig god, ennå søvnen har ikke vært like god i natt. Fikk ikke sove, allergien min er så ille nå. Nøys i hele natt, i »serier» faktisk. Og øyne, nese, øre og ganen klødde noe veldig. Må nok gå til legen å få meg noe allergi-medisin, for dette er plagsomt. Zyrtec hjelper ikke, så må sterkere til. Skal også ta allergi-test her til høsten, så jeg får vite eksakt hva jeg reagerer på.

Til overskriften….

Jeg elsker iskaffe, kan drikke det hele tiden. Men prøver jo å beherske meg, da det er lite sundt. Her i Tyrkia, koster de billigste små boksene 3.45 lira og det er ca 3,50 norske kroner. Det er billig og de er helt ok, men de dyreste koster 20 lira og er mye bedre. Men gidder ikke gi så mye for de da jeg drikker endel, og da blir det ikke billig i lengden. 

Men nå har jo jeg meget god tid til å tenke på alt mulig om dagen, så da finner jeg ut det merkeligste hahaha !! Så jeg fant ut at jeg skulle lage hjemmelaget, av små-poser med iskaffe-pulver selv. Dette selger de i Norge også, derfor deler jeg dette tipset med dere. Greit å spare penger der det kan spares, så lenge det blir like godt.

Regnet på hvor mye dette blir per boks iskaffe, og det blir ca 50 øre per boks. Og det er det veldig verdt, det er både enkelt å raskt å lage. Oppskrift er som følger :

  • 6 stk iskaffe-poser
  • 1 liter kaldt vann

Putt pulveret av 6 stk iskaffe-poser i en bolle. Hell opp i 1 liter vann, og visp dette sammen så det ikke blir klumper. Hell så den kalde iskaffen oppi et desiliter-mål, og videre på tomme små flasker. Putt flaskene i kjøleskapet og vips så har du en billig og god iskaffe ferdig, når du måtte ønske.

Nå vet ikke jeg prisen på iskaffe-poser i Norge, men uansett vil du spare masse på å lage dette selv. Anbefales, så prøv det idag…

—————————————

Send gjerne mail: [email protected]

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg, «lik» Facebook-siden HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg