Vært i terapi på sykehuset igjen, forteller om en ny behandling jeg skal begynne i etterhvert…

Hei på dere !!

Nå er allerede klokken 17.30 her i Tyrkia, en ny dag har allerede gått. Ikke skjønner jeg at dagene kan fly så fort, når man har så lite å finne på. Men det gjør de….og godt er vel det, fortere går det til neste rettsak. Og fortere går det til mine venner begynner å komme hit på ferie, spesielt Jannicke skal det bli så kos at kommer. Sinnsykt hvor mye jeg gleder meg….

Jeg hadde bestilt levering fra Migros idag, en «Firestick» til min nye TV. Med den får jeg inn norske kanaler, gleder meg som en unge. Savner så masse norske kanaler, og jeg er en elsker av reality-programmer så det skal bli bra. Men….uheldig som jeg er, så gikk det pokkern ikke an å koble meg på internett hos de jeg leier av. Blir nok for langt unna, så jeg må ha mitt eget hus-internett dessverre. Og som dere vet, så er det jo ennå en hel uke til portforbudet opphører, så da må jeg vente så lenge før noen kan komne å installere WIFI for meg. Tålmodighet må man ha i Tyrkia, det er ingenting som går som planlag her !

Da klokken var 14.30, kom min taxi-venn og plukket meg opp. Alltid han som kjører meg til psykologen for terapi, er ca 6 km unna. Hadde ikke kunnet tatt scooter’n min heller pga portforbudet….

Er alltid så godt å komme til Gulfem, hun er en veldig søt jente/dane. Nyutdannet, og kan sine saker. Hun har lært meg enormt mye i løpet av kun 6 ganger hos henne, faktisk mye mer enn hva jeg lærte da jeg gikk 4 år til psykolog i Norge. Og det er jo positivt. Hun gir meg flere «verktøy», som jeg skal bruke da angstanfall kommer. Men det er ikke gjort i en håndvending å klare å utføre alt, så det tar tid……lang tid. Men jeg har trua, og det er det viktigste.

Nå er jeg en veldig «hard nøtt», sier hun. Fordi jeg var psykisk syk før også, og da jeg nå fikk denne traumatiske opplevelsen oppå….da blir det full kaOs i hjernen sier hun, og derfor vil det ta tid med meg. 

Om 1 måned starter hun med å bli opplært i noe hun kaldte «EMDR», noe som kan hjelpe meg sa hun. Det er for pasienter som har sterk PTSD, som jeg har fått. Altså folk som har vært utsatt for en veldig traumatisk opplevelse, der de var på randen til å bli drept. Som jeg nesten ble…. Jeg skal skrive et eget innlegg om hva «ENDR», står for. Og hva slags behandling det er, hvordan den foregår. 

Det gikk ok i terapien idag, bortsett fra noen triggere innimellom. Som gjorde at jeg panikk-gråt på en måte, og ble veldig urolig. Men hun har en fin evne til å roe meg, egentlig helt utrolig. 

Nydelig pizza hjemkjørt til kun kr. 30.,-

Da jeg kom hjem, ble jeg lat ig bestilte meg pizza på døren. Ikke dårlig samvittighet for jeg lager alltid god mat selv hjemme. Må unne seg litt kos også.

Håper dere har det bra, kommer et innlegg senere idag om den behandlingen «EMDR».

——————————————

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg, «lik» Facebook-siden min HER

Send gjerne mail : [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg