VIDEOER + Bilder + Endelig en perfekt dag her i Tyrkia…

Hei alle sammen !!

Sovnet ikke før rundt 05.30 i morges, så hadde ikke store håpet om å få en fin dag idag egentlig. Våknet 09, og var stuptrøtt. Hadde mest lyst til å legge meg under dyna igjen å sove, så trøtt var jeg.

MEN så husket jeg på hva min psykolog presiserer hele tiden, og det er at jeg må prøve å «gå i mot» de følelsene om at jeg vil sove bort dagen. Hun sier det er utrolig viktig å ha en normal døgnrytme, legge seg normal tid og stå opp normal tid så man får noe fornuftig ut av dagen. Uansett om jeg ikke sovner før tidlig morgen, så sier hun at maks 4 timer skal jeg da sove. For så å stå opp og finne på noe, uansett hvor trøtt jeg er. For da er muligheten der at jeg vil kunne få sove i normal tid på kvelden igjen. Så hennes ord, gjorde at jeg trosset lysten på å sove mer. Og det angrer jeg ikke på, pluss jeg er stolt av meg selv som klarte å motsette meg lysten til å bli liggende.

Den gode kylling-suppen hos min kompis…

På vei til banken idag for å åpne konto, møtte jeg en kompis som kom kjørende. han ba meg komme til «suppe»-restauranten hans for en te når jeg ble ferdig. Og det gjorde jeg, er så lenge siden jeg har sett han. Restauranten er stengt, kun lov med takeaway og tilbringning. Men jeg fikk servert den beste kyllingsuppen jeg vet om her i Marmaris, har savnet den fryktelig. Godt var det med en prat igjen også.

Etter dette tenkte jeg at jeg skulle stikke til stranden kun for å se om det var stengt av der, eller om vi kunne sitte der. Og den var ikke stengt av, så jeg dro hjem og hentet honklet mitt. Kjøpte iskaffe og banan på veien. Dro så tilbake og satte meg ned i roen for meg selv, å høre bølgeskvulp er rett og slett så behagelig og avslappende. Vil si at det for meg er terapi… Ble der noen timer før jeg ble sulten og dro hjem.

En ting er hvertfall sikkert, at i morgen blir det reprise på dagen i dag. Men imorgen drar jeg ennå tidligere, så jeg virkelig får hele dagen det. Så gøy å se fargen min kommer så fort også. Skal smøre med meg fersk baguett imorgen, og iskaffe. Blir så kos…

————————————

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg eller går LIVE, «lik» Facebook-siden min HER

Send gjerne mail: [email protected]

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg