30 minutter fra Syria-grensen men jeg overlevde + Bildedryss

Hei alle sammen !!

Som skrevet i forrige innlegg, var jeg 1 måned i en gammel landsby kun 30 minutters kjøring fra grensen til Syria. Men redd var jeg aldri, og hørte aldri noe til verken bombing eller annet negativt vedrørende Syria. Var langt unna alt av turister, og hadde det utrolig koselig med de lokale beboerne i denne landsbyen. Av diverse grunner, nevner jeg ikke navn på dette stedet…..og det er jo egentlig ikke nøye å nevne heller.

Etter årevis i Marmaris med turister på alle kanter, er jeg mildt sagt blitt fornøyd av det stedet. Jeg er lei av turiststeder, men elsker gamle landsbyer uten noen form for luksus. Liker å leve på samme måte som de lokale, ikke skille meg ut på noen som helst måte. 

Etter en hel måned i strekk på dette vakre stedet, har jeg forandret meg veldig mye selv også…..fått et helt annet syn på verden. Merker at jeg føler meg så mye mer hjemme i deres livsstil, enn jeg gjør i den norske og den europeiske. Her i denne landsbyen er de glad om de har penger til et godt måltid, eller om de har penger til litt ekstra i helgene…..og da snakker jeg om for eksempel at de har råd til litt nøtter, brus, kjøtt eller andre ting som vi europeiske tar som en selvfølge. Helt utrolig hvor mye glede de viser over ting som for oss er helt naturlig. Se bare på barna der, de murer seg ikke inne foran TV`n og spillkonsollen og drikker brus og spiser godteri. Nei, de er ute og leker forskjellige leker i naturen. De sitter og spiller kort sammen, eller de leker gjemsel med hverandre. Eller de går ut og finner seg mandariner eller nøtter, som henger på trærne der. Det å se gleden de har med så lite, gjør meg virkelig rørt….og ikke minst så gir det meg veldig dårlig samvittighet for min egen livsstil som jeg tar som en selvfølge. Vi i Europa krever så mye, de i landsbyene i Tyrkia krever ingenting overhodet…..de er overlykkelige om de får et måltid mat om dagen. Noe å tenke over dere !!!!!

Nå er det ikke første gangen jeg er på dette vakre stedet, har vært så heltid at jeg har vært her 4 ganger de siste 3 årene….og neste gang jeg reiser, blir det også tilbake til dette flotte stedet med de vakre menneskene. Gleder meg allerede….

Setter inn noen bilder av den flotte naturen der, og litt av det jeg opplevde denne måneden jeg var der nå.

Ønsker du å få varsler hver gang jeg poster et nytt innlegg, kan du “like” Facebook-siden min HER

Ønsker du å sende meg en mail, kan du sende til : [email protected]

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg