Coronafast I Tyrkia + Hvordan har jeg det ?

Hei igjen….

Vet egentlig ikke om det er det lureste jeg nå gjør, å skrive hvordan jeg har det….. For akkurat nå har jeg det ikke bra i det hele tatt. Dagene går veldig opp og ned.

Mitt “kontor” idag haha

Normalt sett er vi i “lockdown”, noe som vil si at vi har mulighet til å gå på butikken for å handle mat, og vi har mulighet å gå til Apoteket og PTT (Postkontoret). Men for å legge til, så er det haugevis av folk som rett og slett ikke bryr seg og de lever som om Corona ikke fantes i det hele tatt. Trist og skremmende å se…..

Hver helg i noen uker nå har vi hatt “Portforbud”, noe som betyr at vi ikke har lov å gå utenfor porten til hjemmet vårt. Dette er gjeldende fra fredag midnatt til søndag midnatt hver eneste helg. Vi kan ikke handle mat og heller ikke medisiner eller postkontor. Men de har en brødbil som kommer rundt og selger brød, koster 1,5 lira….og ferskt. Har man behov for påfyll av vann, ringer man et nummer. Om det er noen som ønsker det nummeret, send meg gjerne mail. Har man i tillegg behov for annen hjelp, for eksempel medisiner doktor eller annet…..ring 112, der er de veldig behjelpelige altså. Prater godt engelsk, for dere som ikke snakker tyrkisk. Ikke nøl med å ringe, om dere har behov for noe !

Denne uken ble det gjort litt anderledes, med tanke på “Portforbud”. De startet igår og varer til søndag midnatt. MEN de har gjort matbutikker åpne mellom 9-14 torsdag og fredag, lørdag og søndag stengt som foregående helger. Dessverre så er humøret mitt totalt helt på bånn, og livet mitt er heller ikke noe bra. Ser ikke ut som om dette vil stoppe heller dessverre, så aner ikke hvor dette bærer jeg til slutt…. I hvertfall så skulle jeg ha handlet inn mat og drikke igår mellom 9-14, men det ble det ikke til. Det samme hadde jeg planer om idag, men det fikk jeg heller ikke gjort. Har dessverre ikke energi, og bare gråter……føler meg frustrert og redd. Redd for denne Corona-situasjonen, og redd mye annet også. Ikke redd for fysiske ting som vil skje, for det tror jeg ikke det vil. Rimelig sikker på det. Men psykisk er like ille, om ikke værre egentlig…..

Så her blir det kun rester av det jeg har i kjøleskapet, for er jo stengt helt nå frem til mandag. Men jeg har mat i fryseren, og jeg har vann å drikke…..

Send meg gjerne mail : [email protected]

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg