Coronafast i Tyrkia + Syk med flyforbud – DEL #2

Hei igjen alle sammen !!

Da tenkte jeg at jeg skulle starte på del 2, og håper jeg blir ferdig skrevet i denne delen.

—————————————————————————

Etter 5 dager på Antibiotika, kom en annen grusom beskjed…. FLYPLASSENE HER I TYRKIA SKULLE STENGES FOR ALL UTGÅENDE OG INNKOMMENDE FLY. Panikken steg, og tror også blodtrykket steg til nye høyder. Hva gjør jeg ????!!!!!

Det første jeg gjorde, var å sende mail til mitt fosikringsselskap. De sa jeg ikke skulle uroe meg, uansett om mine forsikringsdager var utgått så ville de fortsatt hjelpe meg…..de forlenget min forsikring. Da var det problemet løst. bare reten av problemene igjen….

Sendte så mail til ambassaden her i Tyrkia, nærmere bestemt så befinner den seg  i Ankara. Ønsker noen av mine lesere mail-adressen, kan dere finne den HER

Norske ambassaden i Tyrkia er virkelig behjelpelig med hva du har av problemer, anbefaler dere på det sterkeste å ta kontakt med de om dere sitter i en vanskelig situasjon her i Tyrkia.  De ba meg registrere meg på reiseregisreringen , noe jeg allerede hadde gjort. Hvorfor det anbefales, er fordi man da får oppdatering fra “FACT24”. Så fort de har et fly, kommer det melding og du har mulighet til å bestille deg et “redningsfly” som er satt opp for å hente nordmenn hjem fra Tyrkia. Man må selvfølgelig betale for billetten selv da. Og man må ordne seg med transfer fra bostedet og til flyplassen. Jeg fikk flere sms med opplysning om fly fra Antalya til Oslo. Antalya ligger dessverre ca 7 timer fra hvor jeg bor.

Etter hvert som denne forferdelige hevelsen i ansiktet, og infeksjonen gikk ned…..fant jeg ut av at jeg skulle bestille meg fly, jeg var desperat så ville bare hjem. Men igjen så dukket et problem opp, noen fly fikk jeg vite med engang at var fulle så jeg fikk ikke bestilt av den grunn. Andre fly var tilsynelatende ledige, men dessverre fikk jeg fortsatt ikke bestilt. Da jeg kom til betalingen, kom det opp en error “beklager noe gikk feil”. Ikke vet jeg hva det betydde, men fikk aldri bestilt meg noe billett. Dagen gikk, og har gått……jeg sitter her og kommer meg ikke hjem.

Etter hvert ble det slik at man uten tillatelse fra guvernør, kan heller ikke reise mellom provinser. Veien til Antalya Flyplass innebærer jo flere provinser, så jeg er helt avhengig av tillatelse. Busser gikk heller ikke mellom provinsene, jeg spurte 10 taxi-sjåfører men ingen ville kjøre meg……spurte også endel private bekjentskaper, men ingen ville pga Corona. Så dessverre sitter jeg her, kommer meg ingen vei…..og gudene vet når jeg kommer meg hjem til sønnen min. Savner han helt forferdelig. 

Icmeler, skremmende øde. Normalt på denne tiden er det masse folk der på dagtid som soler seg.

Idag er det 24.april 2020, kommer aldri til å klare glemme denne tiden. Så uvisst alt er, så frustrerende, så skremmende. Tårene renner, hvor mye mer klarer jeg……..

Send meg gjerne mail : [email protected]

 

#Turkey #Tyrkia #Corona #Coronafast #Redd #Angst

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg