Dagen før dagen + flyskrekk

Hei alle sammen !

Da er det dagen før dagen, hvor jeg reiser tilbake til Tyrkia. Som alltid er nervene på høy kant, kjenner adrenalinet bruse. Grugleder meg er vel rette ordet….

Blir jo godt på  en måte å komme ned igjen, men det er reisen nedover jeg gruer meg til. Nå har det seg sånn at jeg har en utrolig flyskrekk, som bare har blitt verre og verre med årene. Gudene vet hvorfor, man skulle jo tro at jo mer man gjør en ting jo mer vandt til det blir man. Men i mitt tilfelle, er det motsatt….blir mer og mer redd for hver flytur. Skal sies at jeg har hundrevis av flyturer bak meg, gjennom 40 år. Men like redd er jeg hver eneste gang, tårene sitter løst skal jeg si dere. Sitter og hører etter alle lyder, samtidig som jeg stirrer på crewet for å se om de har noen negativ reaksjon. Om jeg ser de er rolige, blir jeg automatisk litt roligere selv.

Men jeg har opplevd de grusomste flyturer, hvor turbolensen har vært helt forferdelig. Hvor flyet har måttet stige til uante høyder, for å unngå det værste av turbolensen. Har også opplevd nødlanding hvor de var redd for at de hadde gått tom for fuel snart. Så har opplevd en del negativt på mine reiser, som har satt sine spor.

Men gir meg med flyturer gjør jeg aldri, for lar man skrekken ta overhånd så kommer man seg jo ikke langt. Skal man til varmere strøk er man jo nesten nødt til å ta fly, andre transportmidler tar for lang tid. De lengste flyturene jeg har vært med på, er til Thailand og Fillipinene. Thailand med en tid på 11 timer, og Fillipinene med en flytid på ca 14 timer. Men det gikk det også, hadde gudsjelov ikke mye turbulens på de turene.

Litt kjedelig på de turene jeg reiser alene, men som oftest er det hyggelige medpassasjerer som jeg kommer i prat med. I morgen reiser jeg igjen alene, og denne gangen en ny rute. Jeg reiser fra Oslo Lufthavn til Manchester med Norwegian, videre Manchester til Dalaman med TUI. Tui har jeg ikke kjørt med som rutefly før, kun med charter fra Norge for mange år siden.

Blir godt å komme nedover igjen da, men ennå bedre blir det den dagen jeg får min nye leie-leilighet der. Noe jeg håper skjer fortløpende etter den første oktober, blir så mye bedre med privat som jeg har skrevet om i et tidligere innlegg. Akkurat nå er det mye jeg skulle gjort, men nervene gjør at jeg drar ut tiden med å pakke. 

Har handlet med meg en del norske ingredienser som taco-mix, Bernaise-saus, krydder og diverse annet. Dette har ingenting å gjøre med at det ikke er god nok mat i Tyrkia, for det er det uten tvil. Jeg tar med meg dette fordi etter en stund blir jeg matlei, og da er det godt med noe fra Norge. 

Er du redd for å fly ?

Send meg gjerne en mail på : [email protected]

Ønsker du å få varsel hver gang jeg poster et innlegg, kan du følge meg på Facebook HER

Snart ser jeg denne utsikten hver eneste dag igjen <3 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg