Enkel hjemmelaget pizza, sprø og tykk bunn + Oppskrift + Bilder

Til middag idag tenkte jeg å ha Taco, men i og med jeg kun har igjen 2 poser med taco-mix så ville jeg spare de litt til. Ikke lenge siden jeg hadde taco heller….

Dermed falt valget på pizza. Nå har jeg ingen spesiell oppskrift, da jeg bare slumper. Men skal prøve å gi dere ca-mål…

HJEMMELAGET PIZZA

Bunn 

  • Halv pakke tørrgjær
  • 2 ss olje
  • 7-8 dl hvetemel
  • 3 dl vann

Fyll

  • Kjøttdeig
  • Oliven
  • Løk
  • Masse hvitløk
  • Mais
  • Pølsebiter
  • Tomatpure

Bland alt i deigen, settes til hev hvor lenge du selv ønsker.

Stek kjøttdeigen. Skjær oliven, pølsebiter, løk og hvitløk. Tilsett maisen. 

Form bunnen som du vil, jeg formet den i en rund form. Smør på tomatpuré, legg på resten av fyllet og dekk med ost.

Krydder jeg brukte, var oregano og chilli-flak.

Sett ovnen på 220, stekes ca 1 time. Men følg med, for ingen ovner er like.

—————————————

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg eller går LIVE, »lik» Facebook-siden HER

Send gjerne mail: [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg