Er det greit å kopiere andre bloggere

Hei og god kveld !!

Hadde vel egentlig ikke tenkt å skrive flere innlegg i dag, da jeg tenkte jeg skulle kose meg med TV isteden. Men så kom det frem noe jeg syns jeg må skrive om, noe jeg lurer veldig på….

Jeg leser en del blogger, blogger som er så utrolig interessante. Og disse bloggerne skriver så bra og interessante innlegg, at de får en haug av lesere interesserte i bloggen sin. Noe som er mer enn velfortjent, etter all jobben de gjør med å gjøre sine blogger interessante. 

MEN uansett hvor bra jeg syns de bloggene er, eller hvor mange lesere de får…..jeg kunne aldri i livet ha kunnet kopiert deres innhold. Ikke på noe som helst måte frister det. Å stjele andre bloggere sitt innlegg, for så å ta æren av å ha skrevet noe som fenger……ja det er for meg helt uaktuelt. Men at det skjer, det er jeg ikke i tvil om.

I dag så jeg en blogg helt tilfeldig, men kanskje ikke så rart i og med vi skriver fra samme plattform. Denne bloggen dukket opp, og jeg kunne ikke annet enn å begynne å lure. For det siste innlegget til denne bloggeren, er identisk til mitt innlegg. Altså ikke skrevet på samme måte, ei heller samme bilde. MEN det ble skrevet et tips om samme “ting” jeg tipset om i dag, som jeg postet kun par timer før den andre bloggeren.

Nå er ikke jeg synsk, så skal ikke si med sikkerhet at det er bevisst kopiert…..men utrolig merkelig om vi har på samme dag tenkt på det samme tipset…. Who knows…. 

Men for å få en bra blogg, vær ærlig og oppriktig…..og aldri få lysten til å kopiere andre, ikke rettferdig å ta æren for noe man ikke selv har utført 😉 

 

Ønsker du å sende meg en mail, kan du sende til : [email protected]

Ønsker du å få varsel hver gang jeg poster et innlegg, kan du følge meg på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg