Ferdig med Tyrkia, siste kapittel er skrevet…+ Tid for nye eventyr

God morgen !!

Ny dag og nye muligheter, grip dagen folkens for denne dagen kommer aldri igjen…

I 22 år har jeg feriert i Tyrkia, på samme tid har jeg også feriert i andre land. Men Tyrkia ble fort favoritten. Det ble til at jeg, mamma og min sønn reiste flere ganger per år, Tyrkia var et billig sted å reise så det lot seg gjøre.

Etterhvert som årene gikk, lærte jeg meg også språket. At jeg lærte meg språket kan jeg takke min nysgjerrighet haha. Spurte hele tiden “hva heter dette” på tyrkisk, og fulgte nøye med da tyrkerne snakket sammen. Så i dag snakker jeg flytende tyrkisk, noe jeg er veldig stolt over.

De siste 5 årene, har jeg hatt oppholdstillatelse der også. Det vil si at du kan komme og gå som du vil, du trenger ikke telle dager etc. Man betaler en viss engangs sum per år, så søker man….ikke alle blir godkjent, noen blir avslått. Men jeg fikk, og har hatt det frem til nå. Mitt utløper i oktober, og jeg skal ikke fornye det denne gangen…

Etter hvert som årene har gått, har jeg lært både folk kultur og levesett å kjenne. Jeg kan lover og regler, og har opparbeidet meg kunnskap om mye vedrørende Tyrkia. Folk i alle aldre har jeg som “venner”, noen har jeg “hatt” i opptill 20 år.

Har fått innblikk i det meste vedrørende alt, mye skulle jeg gjerne vært foruten for å være ærlig.

Tyrkia er et fint land, men jeg har fått nok. Jeg er utrolig lei alt der, har vært der så mye….spesielt siste årene. Bortsett fra ca siste 12 måneder, iløpet av denne tiden er det ikke mange ukene totalt jeg har vært der.

Jeg har leiet en leilighet der nå i ca 4,5 år, har vært veldig koselig. Utrolig grei utleier med familie, og enestående naboer. De har tatt godt vare på meg, kommer alltid med mat frukt grønnsaker etc. Men nå er det slutt, jeg er ikke interessert lenger fordi jeg kommer til å være i Tyrkia minimalt i fremtiden. Vil kun reise tilbake som turist 3 ganger i året med min venninne, dermed lønner det seg ikke å ha en leilighet der. Jeg drar en kort tur nedover i oktober, henter mine ting og leverer nøkkelen. Blir nok rart også, men veldig godt….dette kapitlet slutter, det er tid for nye eventyr. Kjenner jeg er giret på å reise og oppdage andre steder nå, tiden er inne for å få nye input og oppdagelser.

På gjensyn Türkiye

*************************

Send meg gjerne en mail: [email protected]

Ønsker du å få varsel når jeg poster innlegg, følg meg gjerne på Facebook HER

************************

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg