Grand Halil’in Yeri – Et vakkert gammelt sted utenfor Marmaris + Bildedryss

Overgår meg selv helt i dag ser det ut som. kommer innlegg på løpende bånd her haha !!

Vet at noen av mine lesere har en tilknytning til Marmaris, så her kommer det et fint tips til dere. Og også til dere som har tenkt å prøve Marmaris som reisemål i fremtiden selvfølgelig.

Dette stedet har jeg sikkert kjørt forbi 1000 ganger før, men aldri tenkt på å prøve ut restauranten der. Vet ikke hvorfor, men det har aldri blitt til det. Man kan jo ikke prøve alle steder heller da….

Men dette stedet er så avgjort et sted jeg vil anbefale alle å prøve, det er så avslappende og stille der. Man hører kun lyden av rennende vann fra en bekk som er bygget inni den, eller man hører lyden av høner som også går rundt der. En helt spesiell atmosfære er det der, og jeg blir helt døsig hver gang jeg er der. Og for ikke å snakke om hvor god maten er, alt er hjemmelaget…..og prisen er også fantastisk billig syns jeg. 

Vi kjøpte en stor høne som stektes på vårt bord faktisk, sammen med løk og masse krydder og hvitløk. En god salat, brød og små-retter. 2 brus og 1 stor vann. Alt dette betalte vi kun 50 lira for, absolutt ingen pris i det hele tatt.

Så hvordan komme seg til dette fantastiske stedet ?

Har man ikke tilgang på moped eller bil, kan man ta en taxi. Prisen for taxi aner jeg ikke, men det er rundt 1 mil utenfor Marmaris. Da man drar ut fra Marmaris, reiser man ut samme vei som man kom inn i Marmaris fra flyplassen Dalaman. Skiltningen ut av Marmaris er til Dalaman, og da fortsetter du helt til du ser “Grand Halil’in Yeri” på venstre side. Du må reise litt lenger, for å snu på en bensinstasjon….for så å finne restauranten da på høyre side.

God Tur / Iyi yolculuklar

 

Du kan sende meg mail på : [email protected]

Ønsker du varsel hver gang jeg poster innlegg, følg meg gjerne på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg