Hvorfor ikke ta vare på menesker mens de lever ?

Mitt første innlegg i 2020…..

Hvorfor ikke ta vare på mennesker da de lever ?

Dette spørsmålet er viktig, og trengs å tenke mye på !! Jeg ser nå overalt i mediene, at Ari Behn hylles som om han var Norges konge. Og ja han var en ordentlig god mann tvers igjennom, som åpnet sitt hjerte for alle  mennesker uavhengig av opphav. Derfor er denne hyllesten som nå skjer om han, helt og holdent vel fortjent. 

MEN det jeg blir så forbannet på, er at mange av de samme som nå hyller han……har snakket negativt om han, har skrevet negativt om han. Aldri om de hadde noe bra å si om han. De hånet han og gjorde narr av han, slik ble gjort fra han ble en kjent person gjennom kongehuset.

At dere ikke skjemmes, dere som gjorde narr og snakket negativt om han da han levde. Dere burde skamme dere, og jeg håper så inderlig at dere sitter igjen med en anger så stor at den “spiser” dere opp innvendig. Ja virkelig det ønsker jeg meg, og håper ønsket blir oppfylt !! Makan til mennesker…..

Men dette gjelder ikke kun Ari Behn dette innlegget, dette handler om at alle vi mennesker må begynne å ta vare på våre medmennesker da de lever. Da de er døde, er det for sent. 

Hvor ikke ta vare på mennesker mens de lever, vise at vi bryr oss om andre enn kun om oss selv. Vise at vi setter pris på hverandre…. Å det skal så lite til for å gjøre en stor forskjell i et menneskes liv. Nå er det mange av oss som sliter i hverdagen, føler oss helt tilsidesatt og glemt av alle. Jeg skal fortelle dere en ting, det er ikke mye som skal til for at jeg og andre med meg skal få en fin dag. Ikke alle kan vi se på at sliter heller, så gjør heller en god gjerning for mye enn en for lite. Du vet aldri, du kan faktisk spare liv på å vise at du bryr deg…. Ja det er store ord, men jammen meg er det så veldig sant. 

Viktig å være tilstede, ikke skygg unna. Spør om du lurer på noe, de som sliter liker å snakke om ting. Vær ikke dømmende, men vis at du forstår. Vis empati i haugevis, men ikke lat som om du skal klare å fjerne deres problemer….for det klarer du ikke, du klarer å få de til å ikke føle skyld for at de er som de er og sliter. Viktig å ikke forvente full åpenhet heller i første omgang, de må kunne føle de stoler på deg og ser at du virkelig er der for de. Men kom aldri med falske oppmuntringer, oppmuntringer om ting som kommer til å skje…..men som aldri får skjedd, for da ødelegger du mer enn du hjelper.

Tenk på dette dere, at det skal veldig lite til for å gjøre en STOR forskjell i noens liv….og det koster ikke annet enn litt energi, og det er helt gratis.

 

Send meg gjerne mail : [email protected]

Instagram : story_of_my_life3148

Facebook HER

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg