Portforbud igjen, føles som fengsel + Blir tatt godt vare på her…

Portforbudet opphørte 17.mai, da hadde vi hatt nonstop portforbud i 3 uker. 3 utrolige kjedelige uker, uten å ha gått ut i ca 15 minutter over 4 ganger…

Nå er det portforbud igjen, men denne gang helger fra fredag kl 21 til mandag morgen kl 05. Kun med lov om å spasere til nærmeste butikk for kun viktig handel mellom kl 10 og 17. Enkelte apotek er også oppe. Skal du til lege, må du dokumentere det fra sms du har fått. Om jeg som har oppholdstillatelse her, bryter portforbudet….blir mitt oppholdskort kansellert, og tror nok ikke jeg får det noe mer her da. For samme portforbud gjelder for oss som for de lokale, bortsett fra at de lokale kun kan få bot selvfølgelig. Men er du turist her, kan du gå ut når du vil på døgnet. Portforbudet gjelder ikke for turister. Vi har også portforbud mellom kl 21og kl 05 i ukedagene. 

Så når det nå igjen er portforbud, er det ikke mye å finne på selvfølgelig. Så idag har jeg vaskebag her hjemme, godt å få det gjort. Så litt ok med «fengsel», for da blir ting man har utsatt i ukedagene gjort hvertfall. 

Da jeg gikk ut på balkongen i morges, så jeg min kjære gamle nabo. Hun var helt forvirret og har vært så redd for meg, for i et par dager har hun ikke sett meg. Hun hadde vært på døra mi flere ganger, og også kommet med mat til meg. Hun trodde jeg var syk eller at noe annet hadde skjedd meg, siden hun ikke så meg. Så jeg er utrolig takknemlig for å bli passet så godt på her, da føler jeg meg mye tryggere her. 

Varm melk…

Rett som det er, kommer hun med middag eller noe annet til meg også. Og idag fikk jeg god kopp varm melk, nylaget og rett fra landsbyen. Beste melka, annen melk drikker jeg ikke her for jeg liker den rett og slett ikke. Altfor søtlig smak og for tykk. Til og med lettmelka her smaker sukker og er tykk. Normalt elsker jeg melk hjemme i Norge, og drikker hverfall 1 liter om dagen, så jeg savner melk veldig…

Baguett…

Nå har jeg vært en tur på butikken, måtte ha fersk brød. Laget meg god baguett med ost skinke og russisk salat. Denne russiske er ikke lik den vi har i Norge, den i Norge er mye bedre. Men den går godt an da jeg liker litt «bløtt» inni baguett’n.

———————————————

Ønsker du varsel da jeg poster innlegg eller går LIVE, «lik» Facebook-siden min HER

Send meg gjerne mail: [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg