Idag har jeg hatt en god dag + Masse bilder

Hadde tenkt å stå opp tidlig, for å rekke solen på min balkong. Vi har hatt ca 1 uke med bra vær nå, faktisk vært oppe i 36 grader i solen. Men solen forsvinner fra min balkong ca kl 12, så derfor må jeg tidlig opp om jeg skal få litt sol på kroppen. På denne tiden av året, er det ikke uholdbart varmt i sola, så derfor skulle jeg ønske solen varte lenger på min balkong. Men når sommeren og varmen slår til, da er jeg glad solen ikke er på balkongen lenge. Men man kan ikke få alt man ønsker seg heller HAHA ! 

Men i og med jeg ikke sover normalt på nettene, så sover jeg ofte lenger utover dagen dessverre. Glemte å sette på klokka idag også, så våknet ikke før 10.30. Så ble kun ca 2 timer å sole meg.

Men jeg fant råd…. Min russiske venninne jobber hos min gamle utleier, som igjen er et leilighetskompleks. Der er det basseng, men selvfølgelig ikke fylt opp nå. For det første er det ulovlig å fylle det opp nå pga Covid-19, og for det andre er det for tidlig på året til å bade i basseng. I fjor fylte folk opp bassengene midten av juni, blir spennende å se når de fylles i år. I og med jeg ikke har basseng her jeg bor, pleier jeg å gå til denne familien å være der på dagene. Har også et annet sted hvor jeg kjenner eierne, som jeg også kan være om jeg vil. Greit med bekjente her og der her nede…. 

Jeg gikk nå hit idag, og satte meg utenfor i bare bikini-toppen og et skjørt. Deilig temperatur, å sitte å sole seg i. Samtidig skravlet med min venninne og min gamle utleier. Drakk te og hadde en kjempefin stund med de. Pleier å gå hit på dager angsten min er »under kontroll», og jeg føler meg ok. Et godt tidsfordriv, og dagen går på en god måte.

Jeg dro innom basaren idag, der har de så godt utvalg i friske og gode grønnsaker. Hadde gått tom for endel, så fant ut at jeg like gjerne skulle dra innom på vei hjem. Har jo scooter, så går veldig greit og raskt å komme seg overalt.

Da jeg kom hjem, var klokken blitt allerede 16 og snart tid for middag. Men ble plutselig trøtt, så fant ut at jeg skulle lukke øynene en halv time. Dumme meg, en halv time ble til 3,5 time…..dermed er min nattesøvn helt sikkert borte, kan egentlig ikke legge meg i det hele tatt på dagen. For da får jeg hvertfall ikke sove på natten. Men men gjort er gjort. 

Til middag dag ble det kyllingklubber, sigara böregi og salat og haydari. Sigara Böregii er rett og slett yufka-deg med feta lignende ost inni, blandet med godt krydder. Haydari er omtrent det samme som Tatziki, for dere som vet hva det er. Middagen ble helt nydelig. Er så matlei, men dette smakte.

Nå er klokken 21 her, og nå skal jeg kun bruke kvelden på å poste innlegg til dere. Så se på noen YouTube‘ere, skal skrive et eget innlegg om tips til gode underholdende YouTube’ere senere i kveld. 

Ha en flott kveld alle sammen, ta vare på hverandre…

———————————-

Ønsker du å komme i kontakt med meg, send gjerne mail : [email protected]

Ønsker du å få varsel når jeg poster innlegg, «lik» Facebook-siden min HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg