Jeg har fått førerkort – i min alder, helt utrolig!!

Hei igjen !!

Ja dere leste riktig, jeg har tatt “lappen”…

I alle år, har jeg drømt om å ha førerkort. Men det har kun blitt med drømmen, fordi jeg har dessverre alltid trodd jeg aldri kom til å få det.

Iløpet av 30 år, har jeg prøvd på utallige kjøreskoler uten hell. Jeg har prøvd å klare teorien mange ganger, men ikke lykkes. Dermed har jeg sluttet, troen var ikke tilstede.

I fjor i juni, satt jeg i min leie-leilighet i Tyrkia og funderte over livet…. Der og da sa jeg til meg selv, at jeg VIL ha førerkort NÅ. Tenkte at hvorfor skal ikke JEG klare å få det, når “alle” andre klarer det. Dermed tok jeg kontakt med Wright Trafikkskole på Jessheim, og iløpet av minutter hadde jeg bestilt meg en pakke med kjøretimer etc. NÅ hadde jeg ingen vei tilbake,denne pakken kostet meg over 20 000,-…..nå var det bare å sette igang.

Men denne gangen følte jeg helt anderledes enn de foregående ganger da jeg hadde begynt hos en kjøreskole. Det var liksom noe som sa inni meg at denne gangen ville jeg klare det.

Jeg bestilte meg fly hjem, og dro hjem 2 dager etterpå.

Da jeg oppsøkte kjøreskolen, fikk jeg info om en app hos de hvor jeg kunne ta teoriprøver. Husker ikke helt prisen, men prisen gjaldt for 2 mnd adgang til app’n.

Jeg startet med prøvene, og igjen hadde jeg en haug av feil. Jeg var på nippet til å gi opp, men tenkte da på alle pengene jeg ville tape i den pakken jeg hadde kjøpt. Så å gi meg var ikke et alternativ mer…. Jeg ble helt besatt på disse prøvene, og etterhvert fikk jeg mindre og mindre feil….dermed motiverte det meg til å fortsette å øve. Etter 2 uker tok jeg teoriprøven på trafikkstasjon. Dessverre hadde jeg EN feil mer enn jeg kunne ha, og strøk. Da gråt jeg, men fortsatt hadde jeg en positiv innstilling om at jeg SKAL klare dette.

2 uker senere gikk jeg igjen inn på trafikkstasjon, og DA besto jeg. Dere vil ikke tro hvilken følelse jeg da hadde. Mestringsfølelsen var overveldende,  JEG HADDE ENDELIG KLART TEORIPRØVEN. Dette gikk rette vei….

Startet så med kjøretimer, gikk veldig fint. Hadde en super koselig kjørelærer også…

Men hvor lenge var Adam i paradis…Mine psykiske utfordringer var på vei til å ødelegge for meg igjen, fikk veldig angst. Drømte om natten at jeg kjørte på mennesker etc, så dessverre fikk jeg en sperre innimellom og dermed gikk det 2-4 måneder innimellom hvor jeg ikke turte å kjøre.

Sånn gikk det opp og ned, og året ble til 2023….ingen førerkort i sikte. Jeg begynte også å “tulle” med giringen, konsentrerte meg mer for giring enn å fokusere på omgivelsene rundt. Giring ble dessverre en negativ påvirkning da jeg kjørte. Etter en stund tenkte jeg at kanskje det er bedre at jeg går over til automat, for da trengte jeg ikke konsentrere meg om girene.

Som sagt så gjort, byttet kjørelærer og gikk over til automat. Det var som natt og dag, dermed ble kjøringen min også mye bedre. Oppkjøring ble bestilt, og jeg var klar….trodde jeg. Men dessverre slo angsten inn igjen, og psyken var igjen på vei til å ødelegge for meg i livet mitt. Denne gangen begynte prestasjonsangsten å ødelegge, jo nærmere oppkjøringen kom, mer tullete begynte jeg å kjøre. Hvorfor aner jeg ikke, men sånn var det. Men å avbestille Oppkjøring, var ingen alternativ. Så dagen kom hvor jeg skulle kjøre opp….

Min bestevenn Jannicke ble med meg til Lillestrøm trafikkstasjon. Jeg trodde jeg kom til å stryke, så ville ha med henne som støtte.

Kort fortalt, jeg BESTO. Ikke nok med at jeg besto, men fikk så bra tilbakemelding fra sensor også. Så dette klarte jeg veldig bra, noen jeg overhodet ikke hadde trodd. Som skrevet før, sliter jeg jo også med selvtillit og tror alltid jeg ikke er bra nok til noe. Men nå etter dette, har jeg ingen tvil….det jeg ønsker å få til i livet mitt, det SKAL jeg klare. Det har jeg bevisst….

Vil i denne forbindelse takke min herlige gode kjørelærer Camilla, uten deg hadde jeg ikke sittet her med førerkortet. Du er rå !

Meg….

**************************

Send meg gjerne mail : [email protected]

Ønsker du å få varsel når jeg poster nytt innlegg, følg meg gjerne på Facebook HER

**************************

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg