Jeg overrasket huseier….her i Tyrkia

Her jeg leier, har jeg leid i 1 år nå… Jeg er ikke mye heldig med livet mitt egentlig, men jeg har leid 2 steder privat her i Marmaris. Og begge huseierne har vært helt enestående med meg. 

Men denne siste, er bare helt utrolig. Denne familien vil jeg si har tatt meg inn i varmen som om jeg var ekte familie, av kjøtt og blod. De passer så godt på meg, jeg føler meg trygg her. Spesielt etter overfallet, har de vært enestående. 

Hver dag har de et «krav» til meg, og det er at de må se mitt ansikt. Det er fordi de vil forsikre seg om at jeg har det bra, og også at de vil høre hvordan dagen min er. De visste jeg slet før, og de vet jeg sliter nå. De vil bare se meg glad. Hvem oppfører seg sånn da, mot noen som ikke er i familie ? Mot noen som i utgangspunktet kun er en leietaker ? Det kan jeg love dere at ikke er mange, hverken her i Tyrkia eller i Norge. De fleste har nok med sitt, og driter i hvordan naboen har det. Leit men sant !

Hver gang jeg har vært i Norge, står det pose med forskjellig til meg i leiligheten. Og også et ferdig måltid. 

Veldig ofte ellers, kommer de med ferdig laget mat til meg. Og noen ganger blir jeg bedt til de på mat også, eller kun for å drikke te og snakke sammen. Det er så hyggelig…

De spør meg også om jeg har nok penger, eller om det er noe jeg mangler. De er utrolige mennesker, som jeg har blitt veldig glad i. Og det hjelper meg veldig, at jeg har de å gå til om jeg trenger noe eller om jeg kun trenger litt «trøst» ved at de snakker med meg. Vet egentlig ikke hva jeg skulle gjort uten de, her alene….Har jo kjent de i flere år før jeg startet å leie her, så jeg visste de var snille mennesker. Men at de er så omsorgsfulle, hadde jeg hverken ikke regnet med eller trodd. 

Der jeg leide før, er det også snille huseiere. Den familien er også omsorgsfulle. Ringer meg på FaceTime ofte, og ber meg komme på både mat og te de også. Også de sier at om jeg trenger penger eller annet, er det bare å si fra. Og det har jeg gjort, uten problem noen gang. De bor kun 200 meter fra meg nå, så jeg er rett som det er hos de en tur….de dagene jeg føler meg bra vel og merke. Har også vært med de til landsbyen deres hvor de også har hus, veldig hyggelig å være med på. Så jeg har vært utrolig heldig med begge familiene, noe jeg setter veldig pris på!

Hører av flere utenlandske fastboende her, at deres huseier ikke er noe grei i det hele tatt. De forhøyer leien deres, noe faktisk huseier kan gjøre lovlig hvert år. Dette året var økningen på hele 12% faktisk, men jeg har sluppet økning hvert år jeg. Og masse problemer har de der de leier, så ikke alle er like heldige som meg dessverre….

Muffins jeg bakte…

Min huseier hadde bursdag her om dagen, da hadde jeg lyst å overraske han ved å bake noe til han. Valget falt på sjokolade-muffins, for jeg vet han liker kaker haha. Han ble utrolig glad, faktisk rørt ble han. Takket og takket meg som om han fikk en million, var veldig hyggelig å se. Gjorde meg også glad å se han ble glad for så «lite»….

Jeg elsker å gjøre andre glad, for da blir jeg glad selv også.

Ha en fortsatt fin dag alle !

———————————————-

Ikke glem spørsmålsrunde jeg skal ha, skrev om det HER

———————————————-

Ønsker du å komme  kontakt med meg, send meg gjerne Mail: [email protected]

Ønsker du å få varsel når jeg poster innlegg, «lik» gjerne Facebook-siden min HER

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg