Min kjære mamma…..

Da min kjære mamma gikk bort, valgte jeg å skrive en minne-tale til henne. Men dessverre klarte jeg ikke fremføre den selv, så presten gjorde det for meg. Her vil jeg dele den med dere…..

———————————————————————————————-

MINNETALE

Min kjære mamma….

Min kjære mamma ble brått revet bort fra meg. Himmelen har fått den fineste engelen som finnes, nemlig MIN kjære mamma.Det fineste og snilleste menneske på jord. Du levde for at andre skulle ha det bra, deg selv tenkte du aldri på. I ditt vokabular fantes ikke ordet “nei”. Det ordet brukte du aldri… Om du virkelig måtte si nei til noe, gråt du og fikk dårlig samvittighet. For du ville jo hjelpe alle. Man kunne komme til deg å be om all slags hjelp, til og med penger sa du aldri nei til å låne bort til folk. Så du var enestående, noe jeg håper folk du hjalp idag setter pris på deg som person…

Fra jeg var født har jeg kun hatt deg jeg har bodd sammen med. Alikevel har du vært både mor og far på samme tid, en “rolle” du uten tvil har bestått. Du har stilt opp for meg fra jeg ble født og til din dødsdag.

Husker du strålte som en sol 25.januar 1999, da kom ditt barnebarn Johnny Alexander til verden. Du var nemlig med på fødestua da han  ble født, sammen med hans far Johnny. Siden den dagen har du vært en enestående mormor/mimmi. Du har ikke bare fulgt opp din datter, du har også fulgt opp ditt barnebarn. Du har stått opp i ørska for å kjøre Johnny Alexander på skolen på Jessheim i mange år. Du gjorde det av glede for at gullet ditt skulle slippe å ta bussen. Du var utmerket på å skjemme oss begge to bort.

Vi alle tre har hatt uttallige turer sammen til syden, vært over alt. Har ikke oversikten, men det er mange. Vi har mange koselige minner fra våre turer sammen.

Du ble også “fille”tante til 6 nydelige barn…. Lasse, Elias, Nicklas, Patrick, Martine og Pernille. Dessverre så fikk du ikke se dem så ofte, noe du var veldig lei deg for til tider.

Jeg kommer til å sørge resten av min levetid, livet blir aldri som før. MEN vi må lære oss å leve med sorgen. Vi hadde utrolige fine samtaler de første dagene etter du fikk den STYGGE diagnosen, der vi fikk snakket om alt mulig…. Deriblant fikk jeg vite at du gråt ikke for at du var redd, du gråt ikke for at du hadde smerter og du gråt heller ikke for at du skulle dø……..DU GRÅT FORDI DU VAR REDD AT JEG OG ALEXANDER SKULLE GÅ DUKKEN ETTER TAPET AV DEG. Igjen så tenkte du på andre enn deg selv, slik du alltid har gjort. Vi lovet deg at du trengte ikke være redd for oss, for alt vi gjør heretter….gjør vi for at du skal være stolt av oss. Mamma du er i mitt hjerte resten av livet mitt, jeg kommer alltid til å ha deg som mitt forbilde. Det heter seg at “ingen er perfekte” , men det ordtaket gjelder ikke for deg mamma. For du er rett og slett perfekt, du har ingen feil…..du er snill og god tvers igjennom. Elsker deg så inderlig høyt, du er unik. Hvil i fred universets beste mamma og mormor….SNART møtes vi igjen mamma.

Bilde tatt av meg og mamma`s hender, 12 timer før hun døde….

———————————————————————————————————-

Send meg gjerne mail : [email protected]

Facebook HER

Instagram : story_of_my_life3148

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg