Mye skjer fremover… + Frisklivssentralen

Hei…

For meg så er det viktig å ha ting å se frem til, da går dagene fortere også…. Syns også dagene blir lettere, for humøret stiger om det er noe man gleder seg til.

Men skal også sies, at jeg behøver ikke gjøre noe hele tiden. Og jeg er veldig glad i å være hjemme å kose meg også, i mitt eget selskap. Hverken trenger eller orker å ha folk rundt meg bestandig. Jeg har blitt veldig ømfintlig for lyder også, så om det er helt stille rundt meg så er det bare godt.

Jeg elsker å sitte å se på dokumentarer og nyheter fra hele verden på YouTube, kan sitte i timesvis med det. Også liker jeg godt reality-programmer på Tv2 Play og Discovery+, da er jeg i mitt ess hehe.

Men tilbake til overskriften….

Endel skjer for mitt vedkommende utover høsten/vinteren 2023/2024.

Skal begynne hos et sted som heter Frisklivssentralen, som ligger på Jessheim. Dette er et tilbud for oss som sliter psykisk, og som er uføretrygdet.

Der er jeg så heldig at jeg har fått kommet med, mye spennende skjer der som blir fint for meg i hverdagen. Noe av dette er:

* Kostholds-kurs

* Røykeslutt-kurs * Fysisk trening

Jeg sliter med vekten, har veldig vanskelig for å gå ned. Så dette kostholds-kurset ser jeg veldig frem til. Jeg er flink til å lage mat og syns det er kjempegøy å kokkelere, så blir fint å lære seg noen “hacks” når det gjelder ekstra sunne måltider.

Videre blir det røykeslutt-kurs, som jeg hvertfall ser frem til. Ønsker så mye å slutte, men dessverre ikke enkelt. Mye av det kommer nok av at jeg føler jeg blir roligere innvendig når jeg tar meg en røyk, så avhengigheten ligger nok mye der også. Men dette skal jeg klare, trenger bare litt “backup”.

Treningen er nesten høydepunktet, for jeg vet at når jeg er ute i frisk luft og går lange gåturer så blir humøret mitt så mye bedre også. Det gjør noe med den mentale helse har jeg merket. Og nå får jeg folk å trene ned, noe som frister masse. Jeg er ute og går med venninna mi masse, men vil gå ennå mer så da blir dette utrolig fint.

Utover dette, så kommer vel absolutt det beste av det beste hahahaha!! JEG SKAL KJØPE MEG BIL innen et par måneder, og DET skal bli aldeles perfekt. Kommer til å kose meg glugg ihjel, kjøre overalt. Skal ha med meg mat og sette meg og nyte utsikt og livet på veien, smiler ved tanken.

Og i begynnelsen av september skal jeg være med min kjære tante på en liten men koselig “jobb”, det også blir super hyggelig.

Så er det kort-turen til Tyrkia i slutten av oktober som jeg allerede skrev om, det blir også kos med min bestevenn Jannicke.

Dermed er det snart JUL også hehe, og det er en koselig tid jeg ser frem til. Så dagene går når man har ting å se frem til.

Ta vare på hverandre, man vet ikke hva morgendagen bringer….

** FAMILIE **

**************************

Send meg gjerne mail: [email protected]

Ønsker du å få varsel når jeg poster innlegg, følg meg gjerne på Facebook HER

**************************

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg