Nærmer seg avreise + noe jeg gleder meg ekstra til

sHei alle sammen !

 

Som skrevet tidligere, er jeg mye i Tyrkia. Og nå etter 1 måned i Norge, setter jeg snart kursen nedover igjen. Kjenner at tiden igjen er inne for meg til å reise, da min angst er veldig ille her i Norge igjen. Vet ærlig talt ikke hvorfor min angst er verre her enn i Tyrkia, hadde egentlig vært godt å vite for å kunne prøve å gjøre noe med det.

 

Kommer til å dele masse blogginnlegg fra min hverdag der, lover at det blir veldig interessant lesning fordi hverdagen der og i Norge er helt forskjellig. Der nede går dagene mine stort sett i å gå lange turer, elsker å utforske nye steder og se all den flotte naturen. Masse gamle bygninger og annet interessant. Fisker gjør jeg også masse, da det gir meg en spesiell indre ro. Å sitte på en pir for meg selv med rolig musikk fra telefonen, og bare sitte å vente på et napp er behagelig skal dere vite. Noen ganger får jeg fisk, andre ganger ikke. Men å få fisk er ikke det viktigste for meg, koser meg uansett med det. Ellers skal jeg begynne å trene litt der, har planer om 3 ganger per uke….så får vi se om den planen holder haha.

 

Denne gangen gleder jeg meg ekstra, fordi jeg skal overta en privat leilighet for langtidsleie. Til nå har jeg leid leiligheter som er tilknyttet hoteller, som igjen betyr at privatlivet er begrenset. Med det mener jeg at man kan jo ikke ha besøk av venner/familie, og det er et stort savn da jeg er der over lengre perioder. Blir ikke det samme som å ha en egen privat leilighet som man kan invitere venner på middag etc, så ikke rart jeg gleder meg sykt nå. Helt andre priser er det der også, men det lønner seg å leie fra høsten av for på sommeren stiger prisene noe helt forferdelig. Min leilighet kommer på ca 1000,- norske kroner per måned uten strøm og vann selvfølgelig. Denne prisen vi jeg måtte betale for hele min leietid, og det er bra at den ikke stiger da sommeren igjen kommer. I tillegg til vann og strøm, kommer jeg til å legge inn internett der da det ikke holder med min internett-tilgang på telefonen. Den prisen per måned kommer på ca 100,- norske kroner. 

 

Om jeg ikke har nevnt det før, så er det i Marmaris jeg holder til og liker meg veldig der. Har ei engelsk god venninne, som er personen som har skaffet meg denne leiligheten. Og det fineste vil bli at jeg kommer til å bo vegg i vegg med henne, noe som er både trygt og koselig. Foruten henne kjenner jeg en del tyrkere og andre engelske som bor der fast. Også er det ferie-vennene mine som innimellom kommer. De kommer fra England, Scottland, Irland, Sverige, Finland, Holland…..så ikke mangel på bekjente om jeg ønsker samvær med noen heller.

 

Gleder meg til å oppdatere dere snart fra Tyrkia, håper dere vil like det og ikke minst finne det interessant å lese om. 

 

Har du noen steder du liker ekstra godt å være ?

 

Ønsker du å få varsel når jeg poster et innlegg, kan du like min side på Facebook HER  

Ønsker du å sende meg en mail, kan du sende til : [email protected]

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg