PTSD, Post Traumatisk Stress Syndrom – En ny diagnose inn i livet mitt + Forteller om mine andre diagnoser

Hei !

Med årene så har glemskhet kommet veldig til syne for meg, jeg glemmer ofte ting. Psykologene jeg har gått til, sier det følger med alt av diagnoser jeg har. Eller for å si det enklere, glemskheten min kommer pga jeg har 10000 tanker i hodet av gangen. Det går fullstendig i surr for meg.

Fra før av har jeg flere diagnoser innen psykisk lidelse. (Uff ordet «psykisk lidelse», liker jeg egentlig ikke. Høres ut for meg som det betyr at jeg er gal, det ordet. Men det er ikke sånn i det hele tatt. Jeg er jo langtfra gal, men jeg sliter psykisk). Men det jeg skulle si, er at jeg har flere diagnoser, men husker dessverre ikke navnene på alle. Men de jeg husker er :

  • Generalisert Angst
  • Angst
  • Alvorlig depresjon
  • Katastrofe-tenker
  • Agorafobi
  • Klaustrofobi
  • Sosial angst
  • OCD
  • Panikk Angst
  • PTSD

Dette er de jeg husker, mulig det er flere.

Vil legge til at jeg selv, tror jeg også dessverre har fått «Paranoia». Men dette er ikke utredet ennå. Grunnen til at jeg tror det, er at jeg veldig ofte innbiller meg ting. Som at om jeg ser politi, så tror jeg automatisk at de er ute etter meg. Et annet eksempel, er om feks en person er veldig stille eller ikke hører fra seg på en stund….da tenker jeg automatisk at jeg har gjort noe galt, at jeg er problemet. Eller om jeg ikke ser eller hører noe fra de jeg leier hos på en stund, da tenker jeg at nå blir jeg kastet ut….jeg har gjort noe galt. Kunne fortelle masse mer, men tror dere forstår hva jeg mener her. 

Etter hva som hendte meg i oktober her i Tyrkia (som dere kan lese om HER), har jeg fått en ny diagnose. Og det er PTSD, eller rettere sagt Post Traumatisk Stress Lidelse. 

Ønsker dere at jeg forteller hvordan JEG opplever disse diagnosene ? At jeg forteller hva som skjer da disse «kommer frem» i meg ? Da kan jeg gjerne poste et eget innlegg om kun det. Send meg mail og si fra : [email protected]

——————————————-

For de av dere som ikke vet alt om meg, som ikke har lest alt i bloggen min….vil jeg fortelle kort hvor lenge jeg har vært psykisk syk og «grunnen» til at jeg ble syk….

Det kommer senere i dag, så følg med !

——————————————-

Vil dere ha varsel når jeg poster innlegg, «lik» gjerne siden min på Facebook HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg