Skal jeg vaksineres ?

Har vel en følelse av at jeg «ypper til bråk», med dette innlegget…. Men det får så være, jeg er allerede godt forberedt haha !!

I disse dager har jeg lagt merke til at om man tar opp temaet «vaksine», så betyr det at man må regne med store diskusjoner. Fordi absolutt alle har en mening om disse Covid-vaksinene, skal vel sies at stort sett alltid så blir det negative diskusjoner rundt de.

Jeg vil begynne med å si at jeg er absolutt ingen vaksine-motstander i det hele tatt, som man ofte får slengt etter seg om man ikke vil ha disse vaksinene. Jeg har selv tatt alle vaksiner som har vært obligatorisk fra jeg var født, det samme har min sønn gjort. Vi har også i tillegg tatt diverse reise-vaksiner som man må ha for å ankomme visse land, disse har vi tatt med glede.

Men når det kommer til disse Covid-vaksinene, er jeg mer usikker. Eller for å være ærlig, jeg er meget sikker. Sikker på at jeg ikke kommer til å ta de.

Grunnen til det er egentlig veldig enkel, jeg vet altfor lite om dem til at jeg tør å ta de. De har blitt brukt altfor kort tid til å kunne vite alle bivirkninger, og ikke minst så vet vi ikke hva eventuelle langtidsvirkninger er.

Men ja, jeg er fult klar over at å få Covid-sykdom, kan også være farlig. Dette viruset er absolutt ikke til å spøke med, og i hvertfall ikke til å ta lett på. Jeg er heller ingen konspirasjonsteoretiker heller, for jeg vet meget godt at dette viruset finnes. Og det er et ekstremt farlig virus.

Men jeg tenker så mye….

Om man er full-vaksinert, kan man også bli smittet. Man kan også bli alvorlig syk, og folk har også dødd av det fordi om de var fullvaksinerte.

Så har vi «de» fra «høyere hold», som leger etc som EN dag sier en ting….og neste dag sier de stikk motsatt. Som feks så ble det sagt at å blande vaksiner, altså ta to fra forskjellige leverandører absolutt ikke var bra og måtte ikke gjøres. Noen uker etterpå ble det sagt det stikk motsatte, å ta to fra forskjellige leverandører viser seg å ha kjempebra effekt.

Så det sies så mye forskjellig fra uke til uke, ja til og med fra dag til dag. At man begynner å tvile, og også at man blir redd, kan da ikke være rart at man blir. For når de fra «høyere hold» ikke er sikre, hvordan kan da vi, «den vanlige mann i gata», ikke bli redd og usikker?

Jeg snakker kun for meg selv nå, og jeg vil nå komme med en historie….

En venninne av meg tok vaksinen en dag, og senere samme dag møttes vi. På meg skulle det faktisk tro at det var JEG som hadde tatt vaksinen den dagen, og ikke henne. JEG satt og uroet meg, jeg kaldsvettet og var hele tiden på vakt. Jeg var livredd for at hun skulle reagere på vaksinen hun hadde tatt. Pulsen min steg så jeg ble til og med svimmel. Hun er en dame som ikke er redd for noe til vanlig, og hun hadde absolutt ingen betenkeligheter med å ta vaksinen.

Etter ca 1 time, sa hun plutselig at hun følte seg kvalm og rar i magen. Nå steg pulsen min ennå mer, dette måtte jo være pga vaksinen hun følte seg slik tenkte jeg. Hun fikk kraftig hodepine og måtte kaste opp. Hennes puls var veldig rask, og hun kaldsvettet veldig. Jeg sa vi kunne gå hjem, men hun ville vente litt å se om det ga seg. Og det gjorde det, ikke helt men ble bedre.

Tiden var inne for at vi skulle gå hjem hvert til vårt. Hun var fortsatt rar i hele seg sa hun, men hun gikk hjem.

Den natten hadde jeg fryktelige angstanfall, jeg var så redd på hennes vegne. Jeg ble nesten sengeliggende med angst pga opplevelsen med min venninne.

Så dere lesere, tenk litt på dette…. Det var HUN som hadde tatt vaksinen, ikke MEG. Men ennå ble jeg bokstavelig talt syk av opplevelsen. Det er da jeg lurer, hvordan vil jeg bli den dagen JEG tar denne vaksinen tror dere ?

Jo det skal jeg fortelle dere… Uten tvil, så kommer jeg til å få nervesammenbrudd. Jeg kommer konstant til å «lete» etter symptomer på meg selv, jeg kommer til å ha konstant angstanfall. Kort fortalt, jeg kommer ikke til å fungere i det hele tatt mer. Dette er ikke hypokonderi, dette er endel av min angstdiagnose. Jeg vil ikke få ro inni meg, jeg vil hele tiden ha tankene på vaksinen og tenke på at noe kommer til å skje hele tiden. Og da første stikk er satt, er det jo for sent. Man får ikke tatt det ut av kroppen igjen, man må leve med det enten man vil eller ikke.

Så dessverre, for meg er det utelukket å ta den. Jeg kommer aldri til å sette det første stikket……

——————————————

Jeg respekterer folk som tar vaksinen, jeg prøver aldri å få folk til å ikke ta den. Så vær snill og respekter meg for at jeg ikke kommer til å ta den. Eller rettere sagt respekter ALLE som velger å gjøre noe annet enn deg selv.

Kom gjerne med meninger i kommentar-feltet, men gjør det saklig….

—————————————-
Ønsker du å komme i kontakt med meg, send gjerne mail : [email protected]

 

5 kommentarer
    1. Ta det helt med ro! Bunnytrash & jeg har gått så hardt ut mot alt som har med C19 å gjøre i halvannet år til ende, så du kan trygt si hva du måtte ønske. Veien er banet, for å si det sånn! *hehe*

        1. Og her snakker vi VIRKELIG lagt opp; Nypreppet 120 km/t, motorvei, tysk standard *haha*.
          En får liksom ikke vært mer politisk ukorrekt enn å ta til orde for at prisen vi må betale for smittevernstiltakene er for høy vs. gevinsten i den verste perioden, og dessuten er Norge sulteforet på folk som har ‘baller’ nok til å stå for kontroversielle meninger 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg