Tepsi kebab – Tyrkisk matrett

Merhaba / Hei !!

Fortsetter dagen med å legge ut oppskrifter, håper dere liker det og finner det interessant. Matlaging har alltid vært av interesse for meg, lager stort sett alt fra bunnen av. Og å lære med å lage tyrkiske matretter, syns jeg er utrolig gøy. Har lært meg en del av mine tyrkiske venner i Tyrkia, men dessverre så glemmer jeg mye av det etter en tid om jeg ikke lager det jevnlig.

OPPSKRIFT

800 gr.kjøttdeig

1 løk

1 paprika

1 hel bunt hvitløk (hvor mye tas etter ønske)

Persille

Tomatpure til pensling

Krydder

Paprikapulver 

Pulbiber (tyrkisk chiliflak men kan sløyfes)

Salt og pepper

Garnering

Paprika

2 tomater

1 løk

TILBEREDNING 

Finhakk løk, paprika, hvitløk og persille. Tilsett krydderet og bland alt sammen, inkludert kjøttdeigen. Pensle så en langpanne med tomatpurèen, og trykk ut kjøttdeigen jevnt over hele pannen. Skjær ut ca 8 store posjonsstykker i kjøttet. Skjær opp tomat, løk og paprika i båter og ha det jevnt utover kjøttet. 

Varm ovnen opp til 200 grader, sett pannen mitt i ovnen i ca 30 minutter.

Tips til tilbehør, kan være tzatsiki og bulgurris….alt etter hva du selv ønsker.

Afiyet olsun

Ønsker du å sende meg mail, kan du sende til : [email protected]

Ønsker du å få varsel hver gang jeg poster innlegg, kan du følge meg på Facebook HER

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg