Tusen takk media, for at du gjør dagene mine ennå værre !!

Hei !!

Hver eneste dag overalt i media, står det om folk som har fått kreft. Uansett om vi åpner Facebook eller VG eller annen media, så blir vi «minnet» på den sykdommen. Og ikke nok med det, så har stort sett alle av de syke fått «dødsdommen»……de har fått beskjed at de ikke har lenge igjen å leve eller som værre er, de lever på «overtid».

Ja det er forferdelig trist at de har fått kreft, og helt forferdelig at de har fått «dødsdom».

Men hva får vi lesere ut av å lese at de er så syke da ? Jo det skal jeg fortelle deg….

Vi som sliter daglig med angst, sykdomsangst og dødsangst, vi får ennå mer angst av å lese dette. Vi blir hele tiden «minnet på» vår angst, vi får ikke mulighet til å prøve å lære oss til å bli kvitt våre angster. Får ikke mulighet til å få noen dager med ro. For det skrives som sagt om denne sykdommen daglig overalt.

Syns ikke noe om at det skrives om potensielle dødelige sykdommer i det hele tatt jeg, det behøves ikke fordi vi uansett vet at de finnes…. MEN om det absolutt må nevnes denne sykdommen eller andre potensielt dødelige, så hvorfor heller ikke skrive om de som faktisk har en gledes-historie om den da, om de som har klart å bli frisk av den. Ikke de som har «5 minutter» igjen å leve, det kommer det ikke noe godt ut av uansett !!

Nå har jeg holdt meg unna media et par dager, og har faktisk hatt et par gode dager som jeg faktisk har fått kjenne på litt gladhet inni meg for en gang skyld, men så fort jeg åpnet VG i går kveld så lyste det mot meg at «3 stk venninner hadde alle fått kreft».

Så da la jeg meg med hode fult av vonde tanker og spørsmål igjen…..har jeg kreft, tenk om jeg har kort tid igjen å leve. Igjen så det ble ingen god natt søvn på meg.

TUSEN TAKK MEDIA

——————————————

Send meg gjerne Mail : [email protected]

Ønsker du varsler når jeg legger ut noe, følg meg gjerne på Facebook HER

——————————————

#media #psykiskhelse #helse #dødsangst #sykdomsangst #vg #dagbladet #Facebook

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg