VIDEO + En fin dag på havet + Katastrofe-tanker + Bilder

Hei !

I går hadde jeg en utrolig koselig dag ute på havet….

For 2 dager siden da jeg besøkte familien hvor jeg leide før, spurte den russiske damen dom jobber der om vi skulle dra på båttur sammen igår. Jeg kjeder meg jo hver eneste dag her, så det hadde jeg kjempe-lyst til. Det var kun en hake ved den turen, jeg fikk panikk-følelse så fort jeg hadde sagt ja.

Dere som følger meg har sett mine innlegg, om at jeg sliter med angstanfall og veldig mye katastrofe-tanker. Så når det gikk opp for meg hva jeg hadde sagt ja til, så startet mine tanker igjen. Jeg begynte å innse at jeg skulle ut med båt, langt fra land og uten mulighet til å kunne gå hjem til meg selv om jeg ikke følte meg bra. Og akkurat det gjorde at jeg fikk angst bare ved tanken.

Men på samme tid tenkte jeg at jeg trengte en dag ute på båttur med en venninne, kose meg å svømme og rett og slett slappe av i godt selskap. Uten noen form for dårlige tanker eller annen negativitet. Jeg kunne ikke avlyse denne turen, med tanke på at hun hadde fått fri fra jobben og hun gledet seg også. Jeg måtte bare hoppe i det, og heller ta «problemene» med min psyke om de kom der og da.

Natt til i går, sov jeg faktisk ganske godt, og våknet halv time før tiden som min alarm var satt på. Jeg hadde allerede pakket veska mi klar, dagen før. Så jeg tok min dusj, og gjorde meg klar. Tok scooteren min bort til der vi skulle møtes. Humøret var på topp, så jeg tenkte at turen ville bli fin.

Jeg var litt sen fordi jeg måtte innom banken og betale en regning til min advokat, så Svetlana hadde allerede dratt til båten. Jeg hoppet inn i en taxi, og kom meg avgårde. Da jeg kom, var Svetlana allerede inne på båten. Temperatur ble sjekket, og jeg gikk ombord. 

Denne båtturen drives av de voksne barna til de jeg leide hos før, så jeg kjente de fra før av. Noe som også gjorde meg roligere med tanke på om jeg skulle få angstanfall så bar de forberedt på det siden de kjente meg fra før av. 

Var en veldig god følelse å dra med med båten, været var strålende og gudskjelov ingen vind på havet. Var nydelig båtvær….

Da vi kom til det første stoppet, ble det som alltid badetid. Folk hoppet i vannet fra båten. Jeg valgte å gå ned trappene, turte ikke hoppe. Vannet var alt annet enn varmt, var faktisk veldig kaldt. Men jeg gikk nå ned i det uansett. Og da jeg hadde vært ute en stund, ble kroppen vandt til det og det føltes ikke lenger kaldt. Vi svømte mot land, og Svetlana satte seg på kanten av stranda for å sole seg. 

Jeg kjente jeg plutselig ble urolig og litt ukomfortabel, og tenkte NEI ikke tenk på det. For alt er ok, ingenting vil skje. Men fikk katastrofe-tanker om at det kom en stor fisk og dro meg utover, så panikken startet. Svetlana så at jeg ble urolig så hun kom ut i vannet, og prøvde å berolige meg med at det kom ingen fisk. Så vi svømte tilbake til båten, det var nå kun minutter igjen av pausen allikevel. Båten skulle snart dra. Så jeg kom meg ombord, og katastrofe-tankene var forsvunnet gudskjelov. 

Ved neste stopp, badet vi igjen. Og det gikk bra, ingen angst overhode. 

Lunsjen på båten…

Det ble lunsj-tid, vi fikk servert kyllingfilet salat og makaroni. Et godt smakfullt måltid var det, vi koste oss masse og ikke minst hadde gode latterkuler HaHa !

Båtturen startet kl 10.30, ig da klokken var blitt 17 la vil land. Båtturen var ferdig, og turen hadde vært perfekt. Kostet meg kun ca 100,- norske kroner for en hel dag på havet, vel verdt pengene…..

————————————-

Ønsker du varsel når jeg går LIVE, eller poster innlegg, «lik» Facebook-siden HER

Send gjerne mail: [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg