VIDEO + En snartur på stranda + Våknet til ferdig frokost…

Hei alle fininger !!

Stranden…
Stranden…

Jeg tror seriøst at jeg kommer til å dø av for lite søvn, det er absolutt ikke bra å ikke sove normalt. Det gjør ikke bare noe med trøttheten, men det faktisk urøver hele mekanismen i kroppen og hjernen. Altså OM jeg i det hele ratt sovner, så er det kanskje 1,5 time. Så våkner jeg, og sovner etter kanskje en time eller to. Sånn går det hver eneste natt, jeg blir rar snart. Virkelig jeg holder ikke ut !!! 

Gozleme….

Hvertfall da klokken var 9.30, våknet jeg av at noen ropte «Chris abla neredesin». Som betyr «Chris søster hvor er du». Det var den snille nabokona, som ropte på meg. Jeg gikk på verandaen og der stod hun på sin, og sa at frokosten var ferdig så jeg skulle få den inn til meg. Altså herregud hvor heldig jeg har vært med naboer, får ikke sagt det nye nok….men jeg er evig takknemlig for dem alle.

Så jeg fikk «Gøzleme»(skrives ikke sånn, men bloggen lar meg ikke skrive tyrkiske bokstaver av en eller annen grunn. Og det irriterer meg, da jeg skrive-perfeksjonist. MÅ ha rettskrivningen i orden). Dette er yufka-deig(tror jeg), med fetaost, urter og krydder inni. Og veldig sterk, elsker den. Og ett glass med Fanta fikk jeg. Var en god frokost å våkne til, fikk stått opp i normal tid også faktisk.

Ryddet og vasket opp her hjemme, så dro jeg til de jeg leide hos før og tok en te og skravlet litt med de. Derfra måtte jeg dra kl 11.45, da jeg hadde avtale om å møte ei engelsk dame som bor her. Hadde avtalt å kjøpe noe av henne, og hva jeg kjøpte lager jeg et eget innlegg på. Så det ikke blir så mye forskjellig i ett og samme innlegg.

Etter dette dro jeg å kjøpte meg fersk kylling hos slakteren, beste kyllingen jeg får. Godt stekt og sprøtt skinn, og verdens beste krydder får jeg også med. Så ble det litt handel på Carrefour, av matvarer. 
 

Da jeg kom hjem, hadde jeg hodepine så tenkte legge meg litt. Men isteden pakket jeg bag’n min å dro på stranda. Slo ihjel 2 timer der, før jeg dro derfra.

På veien hjem, kjørte jeg forbi en butikk som heter «Gratis» faktisk. Men det ordet har ikke samme mening som det norske, men allikevel kunne det hatt det. For det er altså så billig der, og alltid over 50% rabatt. Og litt til om man har bonuskort der, som jeg har. Så ble litt handling der også, det skal jeg også vise dere i eget innlegg så følg med…

——————————————-

Send gjerne mail: [email protected]

Ønsker du varsel når jeg poster innlegg ig går LIVE, «lik» Facebook-siden HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg